r som i…

…ja vaddå?

Jag har egna bra grejer på R. Absolut. Men mitt q-problem utvecklades ju till en rolig lek som jag gärna leker igen. Som den lektant jag tydligen är och förblir…

Därför tänkte jag göra om lite i mitt alfabet. Från och med R. Och utmanar härmed fem fina bloggare att ge förslag på bra låtar med artister/band som börjar på bokstaven R.

Den som lyckas komma fram med den jag skulle valt kan få en stjärna i boken.

Och ni som fått utmaningen får sedan utmana vidare, på bokstaven S. Och så vidare. Tror ni fattar.

Jag vill veta vad följande bloggare skulle valt för låt på bokstaven r: Deep.edition (för han blir sur annars) , Andra sidan, Tomas, (som inte gillar sånt här men som jag tror har bra musiksmak…), Teflonminne. (för att jag är nyfiken på hans musiksmak, Discoboll, (för att han borde kunna komma med nåt oväntat) och slutligen Tyskungen

Ni som är utmanade gör helt enkelt så att ni väljer en bra låt av ett band eller artist som börjar på bokstaven R. Lägger ut den i er blogg och hänvisar till den här utmaningen, sedan skickar ni den vidare fast med bokstaven S. Och jag vill tamigfan veta vad som händer, för jag tänkte lägga ut bästa förslag på varje bokstav här. Och så hoppas vi att folk kan alfabetet…

Jo. En annan grej med den här utmaningen är att den kan skickas tillbaks till dom som redan haft den, eftersom varje bokstav är ny…

Andra bloggar om: , , , ,

80 reaktioner på “r som i…

  1. Herregud vad du håller på.
    Blir alldeles utmattad bara jag läser det hela.

    Men det är klart, man kan ju nå hur många popularitetspoäng
    hur helst på detta sätt!

    S – Seine är ju självklart! ;)

  2. Gotcha. Tror jag. Är det meningen att vi ska säga en låt vi själv tycker är bra eller nåt du skulle ha valt… eller vad?

  3. Jag har druckit lite vin så jag trodde det var därför instruktionerna var smått oklara, men kanske inte ändå ;)

    Men nu tror jag att jag fattar. *bloggar*

  4. Äh, lät mest jobbigt. Och min musikhårddisk är inte med mig på turnén… R… Rövsvett? Äh, det var inte ens bra när det kom… Reliquary? Mmm… kanske det. Ratata kanske… fast det är mer nostalgi (men Mauro Scocco kan blogga). Robyn – nåja. Det känns ju lätt pop.ulistiskt. Ramones? Jo, kanske det.

    Nä, jag vet. Det blir Ride:

  5. @West: det visar bredden ju. Och att jag mest satt och funderade över band på R. Jag sitter med en pluttig 12″s G4 i Västerås utan någon tillstymmelse till musik…

    @mymlan: nähä? Och det tänkte jag inte på ;)?

  6. Oj så många förklaringar här måste göras..hehehe!

    Djäklar i det om man trampar fel i mymlanträsket………

    Nej nu ska jag sluta att låta som en Waldorf eller
    Statler fån the Muppet show, utan önskar:

    Gott nytt år till er alla!

  7. Seine – du kallar min blogg för ett träsk? Jag tycker den mer känns som en samlingsplats för alla sorts idioter, genier och excentriska människor…

    *harkel och host*

  8. Pingback: deep|edition » Rajraj

  9. Pingback: OSKARFALK.SE » Blog Archive » Sex, Sockeplast, Surpuppa

  10. Pingback: opassande » Blog Archive » Ssssska man verkligen behöva…

  11. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » S som i Spiral Motion

  12. Pingback: Utmanad « Per aspera ad astra

  13. Pingback: Teflonminne » RrrrRrRrRrRrr

  14. Pingback: polymeriska tankar » T som i Tomita

  15. R? Men hallå? Det finns ju typ hur mycket som helst på nästan alla utom ett fåtal – som tex Q… eller Ö…

    R är ju som…maskrosor :) … Överslaget gav drygt ca 350 CDs på ”R”… I min hylla innebär det artist=efternamn, alt bandnamn…

    Riot, Ratt, Redd Kross, Rainbow, REM, Redemption, Radio Werewolf, Rheas Obsession, Russian Love, Rancid, Rush, David Readman, Rhapsody Of Fire, REO Speedwagon, Road II Ruin, Rolling Stones, Roxy Music, Ratata, Ramones, Right Said Fred, Radio, Henry Rollins, REO Speedwagon, Roxette, Rage Against Machine, Rammstein, David Lee Roth…

    grrr…. jag har FORTFARANDE inte skrivit in alla i kartotek… :(

    Tillåter vi förnamn/R finns fina tips även på Richie Kotzen, Rod Stewart, Rozz Williams, Rosetta Stone… men dom är ju egentligen S… eller K…eller W…

  16. WB – du har missuppfattat. Jag vet massor av bra på R. Men är lite nyfiken på vad andra tycker…

    Dessutom har du missupfattat en sak till. Det ska vara BRA grejer på R. Inte bara vilken skit som helst. :)

  17. Discobollen – det är okej!

    Men Reef.
    Hjälp.
    Minns att kaffelattepappan tipsade om dem en gång. Jag min idiot köpte en skiva. Det var INTE BRA om man säger så.
    Men klp blev glad när han fick den. Tror jag.

  18. deeped – romaniskt? sa jag nåt om att det skulle vara romantiskt? ;)

    kanske jag ska bli mer precis nästa gång.
    ”en förförisk låt som börjar på U av ett band på T som är gjord före 1987″

  19. Men jag vill ju också vara med och leka.
    Först så tänkte jag
    Rembrandts – I’ll be there for you
    Return to forever – Medieval Overture
    men så hittade jag den här:
    Racer X – Scarified

  20. Pingback: Musikutmaning artister efter alfabetet | Alter Ego Resonerar

  21. Pingback: m U s i k « Att arbeta som eskort

  22. Pingback: Kristina af Knusselbo » Blog Archive » T som i Totalt hjärnsläpp

  23. Pingback: T som i Tre….. « Ironical Clan

  24. Pingback: sofia summerar s « the real mymlan

  25. Pingback: T som i The « Basic personligt

  26. Pingback: Musikutmaning. Bloggstafett.

  27. Pingback: Musikutmaning på T « Ett hjärta RÖTT

  28. BRA grejjer på R? Ja, men dåså;
    Riot, Ratt, Redd Kross, Rainbow, Redemption, Radio Werewolf, Rheas Obsession, Russian Love, Rancid, Rush, Rolling Stones, Roxy Music, Ratata, Ramones, REO Speedwagon, Roxette, Rage Against Machine, Rammstein, David Lee Roth…

  29. Pingback: Skrymta » Blog Archive » Utmanad på T

  30. Pingback: u som i u2 « the real mymlan

  31. Pingback: utmnad på V « the real mymlan

  32. Pingback: videoval på v « the real mymlan

  33. Pingback: musik « Dexion

  34. Pingback: Eureka! « MaSkoPi

  35. Pingback: Musikutmaning « Petra – i ord och bild

Kommentarer inaktiverade.