best of mymlan

Jag har blivit utmanad.

Av Denna Sidan Sundet.

Utmaningen går ut på att jag ska välja ut mina egna favoritinlägg, i min egen blogg alltså. Fem stycken. Som jag förstod det var han också intresserad och nyfiken på oss bloggare och de inlägg jag valt säger ganska mycket om mig som person och mina värderingar.

Inte så jävla enkelt. Även om jag bara hållit på i två månader (på den här bloggen) har det blivit många inlägg, av skiftande karaktär.

Men jag har försökt plocka fram några. En del gillar jag för att jag tycker att jag fick till det, andra gillar jag för att de varit framgångsrika – dvs genererat intressanta reaktioner. Andra bara för att, kanske för att de säger en del om mig.

Så. Best of mymlan enligt mymlan själv (med försök att ändå variera typ av inlägg) :

oskuld eller hora – ett fritt val

fröken jätteklitoris

frikyrkor, fåfänga och falsk marknadsföring

hur man gör barn

rätten att ha en åsikt

ägarkoncentration vs mångfald i media

vaddå lucia

risotto med kärlek

och slutligen denna som fortfarande får kommentarer då och då: just precis nu

Det blev visst nio stycken men eftersom Tyskungen plockade fram 28 känner jag mig rätt nöjd ändå.

Fast. Jag glömde. Min Presentation. Den är jag nöjd med.

Jag uppfattade inte att det här skulle skickas vidare, så jag struntar i det. Förmodligen skulle jag bli lynchad om jag kom med fler utmaningar efter bokstavsstafetten…

Uppdatering: Eftersom folk verkar tycka det här är en kul utmaning så skickar jag den vidare. Det finns ju inget tvång och jag lovar att bara bli lite sur om nån struntar i den.

Jag vill veta vilka fem egna inlägg som Sugbloggen, Deepedition, Ulrika, och Kurrylin är mest nöjda med.

Göte har för övrigt valt fem favoriter från de tio jag valde.  

Andra bloggar om: , , , , , ,

34 reaktioner på “best of mymlan

  1. Jag har läst igenom och gjort ett urval på fem stycken. Men publicerar först lite senare. Ville bara säga nu när jag har det färskt att jag blev väldigt berörd av att läsa. Och det är ju tydligt av de rikliga kommentarerna att du berör många.

    Glad att jag hittat till dig och fått läsa ”best of”.

    En sak som slog mig med stor kraft var hur otroligt mycket vår ryggsäck betyder för den vi är…

    Tusen tack för alla bra inlägg

  2. Nini – bra du tycker det. Och jo de flesta verkar ju ha uppskattat den, men det var ändå en del suck och stön när den drog igång..

    Göte – tack för fina ord. Onekligen så är det nåt som gör att folk inte kan hålla käften när dom läser det jag skriver. :)

  3. *ler* Det skulle ju vara intressant: på Researcher.se – 3,691 postningar, på Deepedition.com 3,408 postningar… Snacka om ett smärre heltidsjobb att gå igenom.

  4. för en gångs skulle en skön utmaning och då…ja då jävlar ska den inte gå vidare.

    *hrmf*

    och bara så att vi du vet jag är inte en lättkrusad jävel ;)

  5. Ähh det var ju vara teatersuckar. Alla som blir utmanade blir ju glada innerst inne. Det är som med allt annat, man vill bli utvald :)

  6. @Nini: jag har närmare sjutusen inlägg på mina bloggar. Det är inga teatersuckar…

    @Stefan: Du menar gravatar? Precis som Mymlan säger: du väljer att använda dem i ditt wordpress.com-konto (om man kör en egen wp-edition så måste man lägga in en plugin – själv tycker jag gravatarer är skit :D)

  7. deeped: åh fan vare inte svårare än en gravatar…och en plugin…

    jag har en gravatar på twitter som jag funderar på om den inte ska bli mitt nya face utåt… ;)

  8. Pingback: Sugbloggen » Blog Archive » Mina fem bästa

  9. Pingback: Teflonminne » Fem teflonminnen

  10. Pingback: deep|edition » Utmaningar tester och hej och hå

Kommentarer inaktiverade.