huvudvärk en dålig ursäkt

Jag har ont i huvet. Sen igår morse.

Jag har försökt sova bort den, promenera bort den, tänka bort den, medicinera bort den. Men den ligger där och lurar och drar ner mig.

Det enda jag inte provat är sex.

För sex måste tamigfan vara den bästa medicinen mot huvudvärk. Det där med att använda huvudvärk som argument för att slippa ha sex, det måste väl ändå vara en myt. Eller är det någon som på fullt allvar med handen på hjärtat kan säga att ni skyllt på huvudvärk när ni inte velat ha sex? Det måste vara sämsta argumentet.

Sex gör ju att man slappnar av. Att spänningarna liksom flyter ut ur kroppen och man blir piggare, friskare och mår bättre. Också i huvudet.

Jag vet inte hur sant det är, men jag läste en gång för länge sedan att kvinnorna i Sydamerika vet det här. Och gör tvärtom. Dom använder huvudvärk som ett argument för att få sex, eftersom det är allmänt känt att ett bra knull blåser bort huvudvärken.

Andra bloggar om: , , , , ,

29 thoughts on “huvudvärk en dålig ursäkt

  1. jag säger att jag är trött o måste sova..

    att använda huvudvärk som ursäkt för att slippa sex är som att använda mensvärk som ursäkt för att slippa gympan ^^

  2. Om man är trött och måste sova så är ju det ett bra argument. Men om man bara inte vill – varför itne säga det då? ”jag har ingen lust ikväll” typ.

  3. Någon kallade sex för den fattiges aspirin. Men även om jag har råd med huvudvärkstabletten så vet jag vad som funkar bäst.

  4. Om jag vill ha sex så hoppar jag på C och ser till att han vill det oxå. Enkelt.

    Om jag inte vill ha sex så märks det så tydligt att han inte ens behöver fråga.

    Orgasmhuvudvärk har jag fått 1 gång och det var helt sjukt! Jag trodde att min skalle skulle explodera… :(

  5. hm, ja, bra fråga. för att jag är så pass lättövertalad o avslöjar mig själv för lätt? haha. näe, men är man trött så är man trött. sängen är i första hand en sovplats. sex kan man ha överallt annars ist ;)

  6. Funkar mot ont i magen oxå, som jag ofta har. Och när jag har ont i magen så har jag ingen lust att sexa, just för att det gör ont. Men så vet jag att när man väl sätter igång så försvinner magontet och lusten kommer. Två bra saker på en gång, skitbra … =o)

    Det där med att skylla på en massa för att slippa, ehhhh!!! Va?? Har man inte lust och så är det väl bara att säga det. Fattar inte vittsen med att hitta på annat. Men är det verkligen så att kvinnor överlag skyller på huvudvärk? Är det inte bara en skröna typ som kommit i rullning?

    Kom att tänka på det där med att fejka orgasm oxå, som det sägs att många kvinnor gör. Är det verkligen så att kvinnor är så korkade, både mot sig själva och sin partner?

  7. Tillägg …

    Givetvis så menade jag klart inte korkad, även om jag skrev det … =o)

    Tycker bara det är så synd, om det är så, och vanligt. Men sexualitet är knepigt ibland, och väldigt känsligt. Svårt att lämna ut sig, känna sig otillräcklig och konstig.

    Var tillsammans med en kille en gång, för han var det väldigt viktigt att tjejen skulle komma varje gång. Och jag är sån att känner jag press och stress, då skiter det sig. Men jag var öppen och ärlig, om hur det låg till men jag kunde likaväl ha hamnat i det att inte våga stå för det och börja fejka. Men vad hade jag vunnit på det?

    Och visst kunde jag hamna i det att det var fel på mig ibland, särskilt då han påtalade hur hans X kom VARJE gång …

    Nu lämnade jag visst ut mig lite här, men det bjuder jag på …

  8. sant mym…om man inte vill säg det istället…undrar om jag någonsin sagt att jag inte vill, och verkligen menat det…hmmm….
    sex är alltid bra mot spänningar i kroppen, så är det bara…bra sex vill säga…vad bra sex är, det är helt individuellt, går inte in ”djupare” på det :)

  9. Vid sex frigörs endorfiner som i sig är smärtstillande…men satan vad huvudvärken slår tillbaks dubbelt när endorfinerna försvinner.

    När jag haft migränanfall så har jag nekat sex för att jag inte haft lust…alltså inte använt det som ursäkt.
    Standardursäkten om huvudvärk anses ju kvinnlig…har männen ngt motsvarande?

  10. heaven – migrän är inte huvudvärk. migrän är nåt annat, och nej det är inte trevligt att ha sex när det känns som om man ska kräkas vid minsta rörelse…

  11. Orgasmhuvudvärk är när det exploderar i skallen precis när du får orgasm. Det känns ungefär som att nåt går sönder.

    Enligt aftonbladet (ok inte världens säkraste källa):
    Orgasmhuvudvärk: Plötslig smärta i bakhuvudet eller hela huvudet före eller under en orgasm. Troligen av akut blodtrycksförhöjning.

  12. Såg att du fått det förklarat ovan. Kan bara säga att det är ytterst obehagligt och som Nini säger – det känns som om något går sönder… en period för några år sen drabbades jag ett flertal gånger av det.

  13. Sex kan under vissa förhållanden bli ett maktmedel.
    Den människa som inte känner att hon har makt, (oftast kvinnan) kan säkerligen använda alla möjliga orsaker för att slippa sex, som huvudvärk, PMS, med mera…Sedan är maktspelet igång…Eftersom det då utifrån föreställningar och kanske felprogrameringar utgås från att mannnen vill oftare….
    Våra mödrar och mormödrar tog makten på så sätt….och det är väl ingen tvekan om att vi har på ett eller annat sätt påverkats av deras överlevnadsstrategier..
    Kanske också tagit efter om man känner att man inte kan komma till tals, annat än genom sjukdomar symtom eller liknande…
    Att ha makten över sitt eget liv behöver alla, och om vår frihet inskränks kan protesterna ta sig olika uttryck
    Tack och lov att det är många kvinnor och män som numera inser…Sex FÅR BARA inte bli en maktkmamp…
    Och jag håller helt med ovanstående röster om att jisses så många bra endorfiner som släpps loss när man har sex….Det händer samma sak i kroppen om man motionerar….Men hud och närhet måste väl ändå slå allt… ;)

  14. Deercat – ligger mycket i det du säger säkert, men grejen är ju att jag tror att många inte inser just detta med huvudvärken…

    Weman – grattis till dig då! Två flugor i en smäll, eller hur säger man? :)

  15. Själv får jag huvudvärk av för mycket teoretiserande runt sex…

    gör det. eller gör det inte.
    va fan ska vi prata sönder allt för?

  16. Orgasm sägs vara bra mot mensvärk. Fast… man känner sig mer äcklig än sensuell när man har mens, så jag har inte prövat.

    • @Annchen: Det tvivlar jag inte alls på, faktiskt.
      Sen är det där med hur man känner sig vid mens olika, jag vet kvinnor som aldrig är så kåta som då…
      Däremot kanske det inte är dom som har den värsta mensvärken.

      • Det är en större frihet att leka och busa när man vet att det inte kommer gå hela vägen och man ska väl vara mer svullen och känslig då också, så visst, det tror jag absolut på. Det gäller bara att kunna känna lusten genom smärtan antar jag.

Kommentarer inaktiverade.