mymlans frågelåda

Bland alla sökningar som genom märkliga vindlingar i cyber hittar hit finns ganska många frågor.

Och jag känner ett slags ansvar. Får jag en fråga vill gärna försöka svara.

Ni kanske kan hjälpa mig.

Dagens frågeställningar:

1. Hur gör man för att få en sjukdom?

2. Hur gör man när man har sex?

3. Får man skriva vad som helst i en blogg?

Tja. Jag känner lite medlidande med dem som ställt de båda första frågorna. Den tredje är mer relevant kan jag tycka.

Så, någon som känner sig manad att hjälpa mig att formulera kloka och bra svar på frågorna, ifall någon av frågeställarna skulle komma tillbaks hit?

Och så får ni gärna fortsätta svara på min enkät här.

Det är fan inte lätt att fatta sådana stora beslut om sin framtid.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

14 reaktioner på “mymlans frågelåda

  1. 1. det beror på vilken sjukdom som menas. sexuell sjukdom får man genom att inte använda kondom (som håller alltså, den kan ju spricka). övriga sjukdomar får man genom att någon/några bär på ett virus o man själv är mottaglig.

    2. sex är allt från smek o kel till in o ut. för att ”få till det” så gäller det att bli kåt. kåt blir man på individuell basis. en del behöver bara se en attraktiv person, en del behöver kramas nakna. man får pröva sig fram helt enkelt ;)

    3. ja, klart man får. bara man tar ev konsekvenser som följer. men lite etik o moral har man kanske i kroppen. tex bör man inte hänga ut om någon man känner är otrogen mot en annan person man känner. finns ju gränser.

  2. fast nu såg jag att 2an inte var så värst bra. hmm.. ash. stryk den! hur gör man egentligen när man har sex? eller.. hur faen förklarar man hur man gör utan att det ska bli för biologi-lektion eller för kinky ton över det? klurigt..

  3. attbli sjuk är ju jättelätt:
    stressa jämt
    sov aldrig
    ät bara socker
    gå aldrig ut
    läs många böcker och eller allt på internet om olika sjukdomar
    ät inte alls
    drick bara sprit
    rör aldrig på dig
    åk till exotiska platser med exotiska sjukdomar utan att vaccinera dig
    se för guds skull till att inte få i dig vitaminer, järn, kalk, proteiner och sånt tjafs
    detta har redan varit upp, men iaf: ta några rejäla one night stands med dig hem på frekvent basis, gärna från de mer tvivelaktiga kvarteren i nån större stad och se till att ha oskyddat sex…det sista är mycket viktigt
    för den mentala biten kan man ju se till att få nåt riktigt pissigt jobbmed taskiga arbetskamrater som fryser ut eller mobbar dig
    alternativt förse dig med riktigt ouppnåeliga överkrav på dig själv, så att du måste försöka prestera dygnet runt utan att ha några som helst utsikter att nå upp till dina ambitioner
    köp och bo i ett fuktskadat hus
    …eller också kan man ju se ”Bonde söker fru” eller nåt i den stilen, gärna alla avsnitt i en följd. då lär du väl åtminstone bli illamående

    addera gärna flera eller alla ovanstående tips ovan och du ska se att du blir sjuk.

    jag har många fler tips, men jag vill inte trötta ut någon i onödan

  4. Jag svarar på trean och på den blir det ett JA! Med vissa undantag som:

    Du får ej skriva om vad du jobbar med, äter till frukost, hur många barn du har eller vad du har för hobbies. För då kan ett cyberfreko komma och leta upp dig och mörda dig.

    Du får ej heller skriva om dina goda sidor du anser du har, vad du är glad över eller vilka framgångar du har. För då kommer de avundsjuka som smygläser din blogg som elaka troll spammar ner din sida.

    Du kan ej heller skriva om dina svagheter, eller saker du mår dåligt över. För då kommer självutnämnda besserwissrar med råd du ej bett om som får dig att må ännu sämre.

    Och inte kan du lägga ut bilder på dig själv heller för då kommer de fula och missunsamma och skriver att du är självgod och fiskar efter komplimanger.

    Skriva sin åsikt om nåt, säga att man kan och vet nåt om nåt går inte heller. För då är DU en besserwisser som kör över alla andra.

    Finns säkert en massa mer, men nu orkar jag inte mer … =o)

  5. Miss J – eller hur. Man undrar verkligen vad personen var ute efter med den sökningen…

    Angelin – suck. Men väldigt bra sammanfattat. Och jag skriver ju om precis allt det där man inte får skriva om… huvva. jag borde fan sluta blogga.

  6. En till …

    Du får inte länka till andra, och absolut inte i ett huvudinlägg där du skriver nåt bra om personen ifråga. För då fjäskar du och gör det bara för egen vinnings skull för att få fler som läser och kommenterar i din blogg.

  7. Angelin – du har ju lyckats författa ett bra inlägg nu ju. Om vad man inte får blogga om. Jag kanske citerar dig… och länkar… ehh

Kommentarer inaktiverade.