kafka, språkpoliser och nyttan med en macbook air

Mina tips för den uttråkade:

Börjar med Klokboks fantastiska Kafkaparodi, så välskriven och bra.

A little less conversation skriver alltid bra. Den här historien från snabbköpet gillar jag. Och till dig ALLC – vore jag du skulle jag sluta handla där…

Gammal nu visserligen, men om du missat deepeds stafettpinne i bloggstafetten – läs!

För att återknyta till något som jag själv skrev när den här bloggen var ny rekommenderar jag ett språkpolisinlägg hos Andreas. (och nej mitt inlägg handlar inte om de eller dem men diskussionen kom att handla om det)

Tyst! Jag tänker har skrivit en underbar berättelse i sju delar. För den som har tid. (här är länk till alla sju)
Den som funderar på att köpa en MacBook Air hänvisar jag till Mias inlägg om storlekens betydelse.

Andra bloggar om: , , , ,

19 reaktioner på “kafka, språkpoliser och nyttan med en macbook air

  1. Jasså.. ”drf” -står det för ”dömmer rent fascistiskt”?

    Jo, mymlan, jag tänkte på alla länkar hit o dit.

    Bara det.

  2. Seine:
    Om du tycker att det är problematiskt att läsa bloggar med länkar kanske en bok skulle hjälpa? :)

    Antingen det eller så ser du till att skaffa en textbaserad webbläsare där länkar inte framställs efter de formateringsregler som gäller för bloggen, dvs. det som gör att du blir så distraherad att det stör dig.

    Eller missförstod jag dig nu? Nä. :)

  3. Men drf, när jag går hit in så vill jag läsa mymlans
    egna ord och funderingar på saker och ting.
    Är inte intresserad av vad en massa annat löst folk skriver! ;)

  4. Seine skulle antagligen försöka att klicka på understrukna ord även i en bok. Eller fetstil. Fundera varför man inte kan permalänka.

  5. Nej deeped det är just det att jag aldrig klickar på länkar,
    är så oändligt trött på dem.
    Passa dig du så att jag inte kommer hem till dig
    och klottrar ner din dörr med mina dyrt inköpta färgkritor! ;)

Kommentarer inaktiverade.