bumpkrönika

Eftersom de fortfarande inte publicerar krönikorna på st.nu och eftersom det finns människor som inte läser Sundsvalls Tidning i printversion får lilla flickan lägga ut sina krönikor i sin blogg. Och utan att skämmas det minsta för att jag är stolt över min dotter länkar jag såklart.

Hon har alltså alldeles på egen hand fått jobb som krönikör på tidningen. Var fjärde lördag skriver hon. Det tycker jag är bra jobbat, av en trettonåring.

Man skulle kunna säga att hon fått jobbet trots att hon är min dotter, inte på grund av att hon är det.

Andra bloggar om: , ,

7 thoughts on “bumpkrönika

  1. Hon är verkligen läsvärd. Gillar hennes egenuppfunna ord oxå. Jag tänker faktiskt osökt på både Bodil Malmsten & Åsa Linderborg i stilen.

    Nu vet jag ju att hon ”bara” är 13 år, men oavsett ålder så är det förbannat bra skrivet. Underhållande och vaket. Det kan du hälsa henne om du vill.

    Ska kolla med brorsan (som bor i Sundsvall) om han läser henne :-)

  2. Johanna – klart jag är!

    Baxter – jo. Hon är en ordkreatör, verkligen. Och hon håller på att ta fram en egen stil, som inte har så mycket med ålder att göra.

    Blogge – eller nä. Jag gillar inte ens Mumin!

Kommentarer inaktiverade.