nattliga tankar

På nätterna när jag inte kan sova tänker jag en massa tankar.

Tankar som skiljer sig rätt mycket från tankarna på dagen.

Vissa saker känns så påtagliga och nära när det är natt. Saker som inte känns särskilt viktiga alls när det är dag.

Ibland skriver jag ner dom.

I min blogg.

Jag är inte en raderare. Så dom får ligga kvar. Kanske finns det någon mening ändå med att skriva ner saker.

Men allt behöver inte tas på så jäkla stort allvar även om jag menar allvar när jag skriver.

Om ni förstår vad jag menar…?

2 thoughts on “nattliga tankar

  1. Ibland behöver man rensa tankarna innan man kan sova, och hjälper det med att skriva in i en blogg så är det naturligtvis det man ska göra. (Även fast det inte behövs ta på för stort allvar)

  2. Jo. Du blir lyssnad på, oavsett när på dygnet du tänker, sorry!
    DÄR och DÅ tänkte du så.
    Sen är det också så att man har lättare att tänka lite krokigt sådär i vargtimman.
    Men det gör vi alla.
    Även den sortens tankar kan behöva lite tuggmotstånd.

Kommentarer inaktiverade.