the complete slem of the eightees

Jag har ju lovat.

Jag brukar försöka hålla vad jag lovar så långt det är möjligt. Och alldeles omöjligt är det ju inte att sätta ihop en lista över 80-talets slemmigaste låtar, baserat på den anstormning av förslag som bloggvärlden svämmat över av den gångna veckan.

Eftersom väldigt många inte pingbackat är det ett jävla jobb att spåra alla låtar, men jag ska göra mitt bästa. Om någon känner sig glömd får ni hojta så uppdaterar jag eftersom i mån av tid… Listan är således inte komplett, men som sagt – vi kan fylla på den i evighet, det finns låtar så det räcker som det verkar.

Det verkar råda en rörande enighet om vilken låt som toppar listan. Flera har föreslagit den, men först var Good.

Varsågoda, 80-talets slemmigaste låt:

Och så var det alla dom där andra då. Utan inbördes ordning:

Modern Talking – Brother Louie

Toto – I’ll be over you

Fancy – Slice me nice

Duran Duran – Girls on film

White Lion – When the children cry

Peter Citera – Glory of love

Glenn Mederios – Nothing’s gonna change my love for you

(fler förslag hos Älskade Dumburk)

Rick Astley – Never gonna give you up

Sabrina – Boys

David Hasselhoff – Looking for freedom

Swedish metal aid – Give a helpin hand

Style – Dover Calais

Lustans Lakejer – Lips are silent

Scorpions – Wind of change

Europe – Carrie

Foreigner – I wanna know what love is

Tina Turner – Private Dancer

Stevie Wonder – I just called to say I love you

Samantha Fox – Touch me

Lionel Richie – Hello

FR David – Words

Jonny Logan – What’s another year

George Michael – Careless Whisper

Terence Trent D’arby – Sign your name

Opus – Live is Life

Peter Cetera och Amy Grant – Next time I fall

Sen vill Studiomannen av någon outgrundlig anledning ha med Märk hur vår skugga på listan…

Andra bloggar om: , , ,

14 reaktioner på “the complete slem of the eightees

  1. På sistone har jag fått flera förslag på att Opus – ”Live Is Life” – är den vidrigaste. Det ligger något i det.
    För övrigt kan jag hålla med studiomannen. Märk hur vår skugga med Imperiet är både fånig och barnsligt högtravande.

  2. ”märk hur vår skugga” köper jag rakt av. i övrigt var det sämsta listan på länge! bu! =]

  3. Pingback: Laibach - eller vad lite pukor kan göra … « Herr Klokboks Kollektion

  4. Pingback: viktigare än fra « the real mymlan

  5. Man kan inte sätta DuranDuran, Toto, eller Roxette på en ”dålig lista”.

    Duran Duran är ett av 80talets mest underskattade band [ibland, men inte alltid är det lätt att vara skitsnygg - jag vet!], Toto är ett av världens bästa band alla kategorier, och Gessle en rättmätig svensk kung som låtskrivareslashsmakfulltjuv som kan hela sin pophistoria…

    Detta är välgjord underhållning på högsta nivå, och SÅ mycket smakfullare än kvasipretto som winnerbäck, hällström och hela den dyngan…

  6. Pingback: min lilla hyllning till rikard palm (och så journalistpriset) « the real mymlan

  7. Pingback: The complete slem of the eightees | Dagens Spotifylista

Kommentarer inaktiverade.