supermymlan

Stefan har inga skrupler. Han är ondsint och tycker om att jävlas. Således har han skickat på mig ännu en utmaning fast jag är så trött.

Den här gången ska jag tydligen berätta vad jag önskar mig för superkraft. Om jag bara får välja en. Det är inte helt enkelt eftersom jag inte riktigt kan veta vilka situationer jag kommer att hamna i och vilken kraft som i så fall behövs, men jag väljer ändå förmågan att bli osynlig.

Tänk när man blir jagad av en galen yxmördare eller en krokodil, att helt enkelt bara plötsligt försvinna som Frodo när han tar på sig ringen. Eller tänk att kunna smyga in i ett rum utan att alla tystnar för att de helt enkelt inte ser mig och så får jag höra allt skitsnack. Vem är inte nyfiken på vilken typ av skit som sägs bakom ens rygg? Eller att bara helt lätt kunna göra sig osynlig för att dyka upp som gubben i lådan och vara ett överraskningsmoment. För att inte tala om hur skojigt det skulle vara att kunna flytta saker i ett rum utan att själv synas. Tänk så häpna alla skulle bli.

Men en sak jag undrat över osynlighet, som jag hittills bara sett på film, är: Hur kan det komma sig att kläderna också blir osynliga? Varför blir dom det medan exempelvis inte kaffekoppen man håller i handen blir det? Det handlar inte om hudkontakt, för skor och ytterplagg försvinner också när folk blir osynliga i filmer. Sånt kan jag fundera länge på. Precis som när jag var liten och funderade över hur teskedsgummans kläder krympte och växte i samma takt som hon själv. Det kändes inte logiskt. Däremot känns det såklart väldigt logiskt att folk kan krympa bara sådär eller bli osynliga. Hmm.

Jag hoppas att du är nöjd nu Stefan. Osynliga mymlan kanske smyger in på ditt kontor nån dag och spelar dig ett spratt. :)

Ni som gärna får överta den här utmaningen är som följer: Deepedition (länge sen jag utmanade dig), Studiomannen, Angelica, Blogge, Aku och Falken.

Andra bloggar om: , , , ,

14 thoughts on “supermymlan

  1. Kläderna blir ju inte osynliga! Claude Rains går omkring med handskar, hatt, gasbinda om huvudet och svetsglasögon, och tar av sig kläderna för att bli osynlig. Likadant i sjuttiotals-tv-serien där huvudpersonen bär mask formad perfekt efter hans ansikte. Det lustiga där är dock när han knäpper upp masken i nacken för att bli osynlig: då ser man rakt igenom i stället för maskens framsida från insidan. Det har jag ingen förklaring till.

  2. Ja men förklar Hulks kläddra då? Hur kan allt gå sönder utom byxorna. Bruce Banner kan gå i jeans men i samma sekund som något upprör honom och hans gröna alterego kliver fram ja då har han ett par lila byxor…

    fattar inte det där.

    Du får gärna osynligt smyga fram. Men med min röntgensyn™ lär jag se dig på mils avstånd i alla fall. Men jag kan spela förvånad. Ett annat skill jag har

    ;)

  3. Och hur kan Joe Labero trolla bort tigrar… ;-) Tänk att kunna få folk man inge gillar att försvinna!

  4. Det finns en risk att den här utmaningen är samma en som jag har fått av Stefan redan. Har inte kommit dit än i dagens bloggande. Annars är det game on!

  5. Rent spontant vill jag också vara osynlig och tjuvlyssna på folk. Men efter en sekunds eftertanke inser jag att jag skulle bli så himla ledsen om/när jag fick höra att de sa ofördelakiga saker om mig att det inte vore värt det. Jag tror hellre jag vill ha ”superkraften” att alltid vara löjligt vältränad, slimmad och välmusklad. ;-)

  6. Risken vid tjuvlyssning är väl snarare att man kan upptäcka att folk inte alls är så intresserade av en, varken det positiva eller det negativa. Man kan bli varse att man inte är världens centrum, och det kunde ju vara plågsamt. En stund.

  7. schibbye – å andra sidan finns en massa andra saker av hemlig karaktär som det skulle vara kul att lyssna på. och som Petra säger – OM man fick höra skitsnack som sig själv skulle man nog bli ledsen kanske och det skulle inte vara värt det.

  8. Pingback: Utmaningar tester och hej och hå | DeepeditionDeepedition

Kommentarer inaktiverade.