varm och svettig

För ett tag sedan testade Webpal viraliteten på Jaiku.

Han försökte helt enkelt ta reda på i hur många led en Jaiku kunde sprida sig bara genom att alla svarade på en tråd genom att skriva ”Jag var där”. Men Jaiku är en ganska sluten bubbla. Frågan är hur det skulle funka i bloggvärlden.

Så vi testar helt enkelt: Alla som läser detta och har en egen blogg, skriver helt enkelt ett inlägg med rubriken ” varm och svettig”, och uppmanar sedan alla sina läsare att göra detsamma.

Jag har funderat på hur man sedan lättast ska kunna räkna ihop allting, och tyvärr ser jag ingen bättre utväg än att helt enkelt länka tillbaks hit. Och till den man såg det hos, och så vidare.

Kedjebrev helt enkelt, men med en ände. Senast på fredag 21.00, där stoppar vi. Tror ni det kan funka?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

41 reaktioner på “varm och svettig

  1. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Varm och svettig

  2. Pingback: Hosanna » Blog Archive » varm och svettig

  3. eh…en dum fråga kanske, men ska mina läsare länka till dig och mig eller bara till mig?

  4. Hoppar på tåget utan att veta exakt färdriktning. Kan inte heller garantera att inte jag åker på felaktig biljett. Men försöker!

  5. Pingback: Varm och svettig « This Freakshow called “my life”

  6. Pingback: Varm och svettig. « It’s my life.

  7. Pingback: varm och svettig « Tumtum

  8. Kanon!

    Jag fattade inte ihopräkningen, så jag har hänvisat hit i mitt inlägg… Ska försöka lägga in en karta från Eniro åxå…

  9. Alla vet att alla kedjebrev om små flickor med cancer, svältande irakiska tandläkare, hamstrar som fastnat i toa mm mm bara är båg…

    Skicka detta vidare till alla du känner annars sprängs en defin! Vågar du ta chansen!?

  10. Pingback: Varm och svettig. « Ur hjärtat

  11. Pingback: varm och svettig « the ‘t’ in wicked

  12. Pingback: Varm och svettig « tentativa tankar

  13. Pingback: Varm och svettig « Piece of me..

  14. Ulrika: Det kanske är helt ovettigt. Därför använder jag mig inte av vare sig muta eller hot för att folk ska vara med, det handlar bara om att vara lika nyfiken som jag på var det slutar.

  15. Ulrika: Nej men i kedjebrev brukar det finnas med muta eller hot. :) Jag kanske inte gjorde det klart, men det jag vill kolla är hur långt något kan sprida sig i bloggvärlden på tre dagar. I hur många led. Till hur många. Och jag önskar det fanns ett bättre sätt att räkna än genom länkar (eftersom många väljer att inte delta just för att de tror att jag bara är ute efter länkar) men jag har inte kommit på nåt.

  16. Pingback: Kristina af Knusselbo » Blog Archive » Varm och svettig

  17. Pingback: Varm och svettig » emretsson.net

  18. Det verkar inte fungera att skicka trackback från min blogg för tillfället, vet inte riktigt varför, men jag har skrivit ett varmt och svettigt inlägg i alla fall. :)

  19. Jag uppmanar dig (som har bloggmakt) att också starta en ”skicka vidare”. Du har kanske sett filmen, du har kanske gjort det i verkligheten. Ibland gör man det bara, saker som gör gott för någon annan och för sig själv. Men det intressanta är när man sätter det i system. Gör tre goda gärningar och be de personerna skicka vidare till tre nya, som i sin tur skickar till tre nya osv. Det finns säkert bloggar för det här men så länge det finns krig, svält övergrepp och terror borde det finnas plats för åtminstone en till.

    Kärlek.

  20. Fredo: inte så dum idé. Men varför gör du det inte själv? Eller har du kanske gjort det bara att jag har missat…

  21. Jag måste tyvärr motvilligt erkänna att jag har bloggosfärens mest passiva och bekväma läsare, tyvärr Mymlan.

  22. Pingback: Varm och svettig « Aili says

  23. Jag har läst, men hoppar av automatik…efersom jag får allvarliga allergiska utslag av allt som har liknar kedjemejl/brev…

    Resultatet vet jag redan…man kommer världen runt om alla hakar på:)
    Om inte…så blir cirkeln snävare!

    Jag fick förresten Engla-ljus av 8 oberoende av varandra människor. Hur många fick du?

  24. Pingback: » Varm & svettig

  25. Pingback: Tumtum » varm och svettig

Kommentarer inaktiverade.