Camilla Lindberg

Jo jag nämnde henne igår. Men måste göra det igen. Hon förtjänar ett eget inlägg faktiskt.
Hon är den enda sanna liberalen i Folkpartiet, det visade hon genom att rösta nej till FRA-lagen igår.

Här finns hennes kontaktuppgifter. Skicka ett mail eller sms till henne, visa henne din uppskattning! Eller skicka blommor!

Måste också få berätta vad hon skrev som svar på ett sms jag skickade henne igår kväll:
”Jag är ingen hjälte. Jag bara gjorde det fler borde ha gjort.”
Sant Camilla. Vi behöver fler som du i svensk politik. Igen – tack ska du ha. Och jo. Du är en hjälte. I mina ögon är du det. Och säkert i många andras.

Uppdatering: Det är många som hyllar Camilla idag.

Och här berättar hon själv om varför hon röstade emot alliansen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

13 reaktioner på “Camilla Lindberg

  1. Skicka en bukett blommor till Camilla Lindberg! Se till att de levereras senast på tisdag förmiddag så att hennes kollegor kan lägga märke till att det finns folk där ute som uppskattar vad hon gjorde.

    Flera bloggar uppmanar till detta just nu, och om man räknar kommentarerna och mailsvar i trådar som pratar om det skulle jag tro att hon borde kunna vänta sig några hundra blomsterkvastar. Detta om något är en stark signal till de politiker som avfärdar styrkan i oppinionsyttringarna kring FRA-lagen.

    Interflora eller Euroflorist passar fint för er som inte bor nära en blomsterhandlare med leveranservice i Stockholm.

    http://rickfalkvinge.se/2008/06/18/skicka-blommor-till-camilla-lindberg-fp
    http://www.valfritt.se/skicka-blommor-till-camilla-lindberg

  2. Pingback: Min hjältinna « Oväsentligheter … Μη σημαντικός

  3. Har skickat henne blommor, karaktär ska löna sig. Varför ser vi så lite av det i Sverige…

  4. Med en bakgrund i Frihetsfronten var det väl egentligen självklart att hon skulle rösta nej. Varför förutsåg inte folk det?

  5. Pingback: Om Camilla Lindberg « Oväsentligheter … Μη σημαντικός

  6. Pingback: » De riktiga FRA-hjältarna

  7. Vill bara säga ett stort tack till alla er som engagerat er, som stöttat och som skickat blommor- alla ni är fantastiska!
    Utan alla er hade jag nog inte pallat trycket!
    Det hjälpte inte- men jag gjorde vad jag kunde! Det lustiga är när media började höra av sig- ”vi vet inte vem du är”, nej därför att man alltför mycket riktat in sig på ett fåtal ledamöter. De som känner mig anade nog hela tiden att det här förslaget gick över gränsen för vad jag tror på.
    Återigen- tack! ni är toppen
    Camilla

  8. Pingback: kommentar som förtjänar uppmärksamhet « the real mymlan

  9. Bravo det värmer och man blir stolt att det finns folk med medkänsla förnuft och civilkurage kvar..

    Dock är ni väldigt för få..

    Dom 64 som uteblev i denna viktiga fråga lär väl knappast säga att dom tänkte för igentligen pga pressen men kände att det var fel,, vilket så var fallet (Igentligen)( vet vi ju alla vid detta laget.

    Fatta vilken mobbning som pågår i raksdagen dom uppför sig som bananungar .

    Såhär ligger det till

    http://83.233.144.133/tankefrihet/topic.php?id=255

  10. Varför hyllas man till skyarna för att man säger vad man tycker?

    Ska man alltså ses som en hjältinna enbart för att man gör sitt jobb? Är man ”normal” när man är oärligdå eller? Hon har liksom bra betalt för att fatta sådana beslut…

    Inte konstigt att det är för enkelt att fega, hyckla mm när det är fullt accepterat!

  11. Pingback: oktoberonsdag, fra och journalistik « mymlan. the real.

Kommentarer inaktiverade.