viktigare än fra – fyll bloggosfären med kärlek

Jag säger som Niclas. Jag har inte heller glömt FRA. Jag läser dagligen men känner att jag inte har något att tillföra. Andra gör det mycket bättre.
Och faktiskt. Det finns viktigare saker. Som att älska. Älskas. Vara tillsammans med människor man tycker om och lyssna på bra musik.

Så därför tänkte jag såhär inför hösten och myspys och för att jag ändå är och förblir en lektant att jag skulle försöka samla ihop, eller kanske snarare sprida, en jävla massa fina kärlekshistorier och musik.
Med din hjälp såklart.

Tidigare har jag fått ihop en lista med The complete slem of the eightees.
Men nu kör jag tema kärlek istället.
Ge mig den bästa finaste kärlekslåten du vet, gärna ihop med en liten historia ifall det finns en kring just den låten.
Skicka vidare.
Nu ska vi fylla den svenska bloggosfären med kärlek, som omväxling till FRA. Om jag får som jag vill.

Det är väldigt svårt att välja en låt som är den allra bästa. Det har så mycket att göra med dagsform och fas i livet och annat.
Idag blir mitt eget val denna, för att jag blir så glad när jag ser den:

Och ja det finns en historia också. Som påminner lite om videon. En cykeltur. En säng. Påklätt. Zoo-klubbor. Ja ni hörde rätt. Det var fint.

Vem som helst får såklart haka på den här utmaningen, men särskilt nyfiken är jag på vilka låtar och historier Kajen, Deepedition, Henrik Alexandersson, Josh, Drottningen, Ulrika, Stationsvakt , Mats, Mary, och SANDRA har att bjuda på.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

85 thoughts on “viktigare än fra – fyll bloggosfären med kärlek

  1. Pingback: Rick Falkvinge (pp) » Blog Archive » FRAs massavlyssning är redan i drift!?

  2. Tänkte bjuda på lite country så här på onsdagsmorgonen. Brad Paisley har en mysig liten sång om kärlek. En personlig favorit. Bra röst, bra text och en portion humor, kan det bli bättre? :)

  3. Pingback: Love is in the air | SANDRA

  4. Pingback: opassande » Blog Archive » Love Hurts

  5. Hmm, lite för gulligt för min smak…
    För mig är Peter Gabriels ”In your eyes” det mest omedelbara som dyker upp. Textraderna: ”In your eyes I am complete, I see the doorway to a thousand churches, and resolution of all the fruitless searches” är för mig en komplett motivation av en kärleksförklaring. Och som den odödliggjordes av John Cusack i filmen ”Say anything” från 1989!

  6. Pingback: Mackan Andersson » Blog Archive » Kärlek på Internet

  7. Jaha … är det dags för kärlekstemat nu.Ja bortsett från många trevliga stunder hittills med en av de bästa kvinnorna i detta liv som till på köpet är min fru så kommer jag ihåg tiden på sextiotalet när jag växte upp och hur mycket som förändrats under denna resa ibland till det sämre och som tur är ibland till det bättre men med samma vrama för detta sextiotal i mitt hjärta ….

    http://pellesreality.blogspot.com/2008/06/en-stunds-allvar-och-betnksamhet-utan.html

  8. Pingback: Lite kärlek « Mias

  9. Pingback: Erik Laakso | På Uppstuds » Är det skarpt läge nu?

  10. Pingback: Ysabelle om kärlek. « MaSkoPi

  11. You’re a goddess, a priestess, a temptress, a queen
    Greta Garbo’s got nothing on you
    You don’t know how much I hate you, wish it was true

    Kärlek kan ju ta olika uttryck… Oh well… bummer…

  12. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Krama varandra i bloggsörjan

  13. Pingback: Loveblogging « .Kaliber

  14. FRA är väl åxå en annorlunda kärlek…

    Jag kan köpa den typen av kärlek… som ett ”uppfriskande tillskott i vardagen”… men då i form av fastbundna kvinnor i lårhöga stilettklackade boots och män med piskor som får dessa kvinnor att tänja sina gränser [samt annat]… inte en massa mongon bakom skärmarna på datorer med för stor CPU anslutna till för kraftig lina…

  15. FRA är som BDSM utan safewords…

    Shit – Filippa Reinfeldt måste vara en riktig djävla bitch i sovrummet….

    *ASG*

  16. Pingback: Enligt Min Humla » Mymlan vill ha kärlek

  17. Pingback: Kärlek som gör ont | Basic personligt

  18. Här är min lista på dom bästa ”kärlekslåtarna”;

    Bag O’ Tales – Steve Lukather
    Broken Machine – Steve Lukather
    Hate Everything About U – Steve Lukather
    Wings Of Time… [take a guess]

  19. Åh ni är underbara. Har klickat runt och lyssnat på en massa nu, en del riktigt riktigt bra och ett par grejer som kanske inte var i min smak. Men det är ju bra, det finns nåt för alla. Och kanske nån för alla?
    Sparar ner länkar för att försöka göra en sammanställning senare.

  20. Pingback: Pretty Belinda « Rum 237

  21. Pingback: Peter sprider kärlek « Studiomannen

  22. Jag har bara tagit med den näst bästa tryckaren någonsin. Sparar den bästa till senare. Folk kan ju alltid roa sig med vilken som är den bästa tryckaren.

  23. Pingback: Peter sprider kärlek 2 « Studiomannen

  24. Och utan betänketid (behövs inte) hittade jag den bästa svenska tryckaren också.

    Jag vet att man inte behöver ha en tryckare för att uttrycka kärlek. Det är bara det att man har mer tid för kärlekshandlingar på dansgolvet med en tryckare. Lita på mig – det är mitt jobb att veta.

  25. Pingback: Cynism » Love is all around me…

  26. Pingback: Vi ses på barrikaderna | Raggoparden

  27. Pingback: Erik Laakso | På Uppstuds » Lite sent om Kärlek

  28. Pingback: Om kärlek « Lalanda

  29. Pingback: deep.edition » Kärlek? FFS.

  30. Pingback: polymeriska tankar » gimme som lovin’

  31. Pingback: studentköket | Comeback till gamla smöriga skolminnen

  32. Pingback: kemi eller hjärta? « the ‘t’ in wicked

  33. inte för att jag är tillfrågad, och jag tycker t.ex. Ulrika Good fick in en fullpoängare, men den här kanske kan va nåt…?

    trevlig helg

  34. Pingback: första ögonkastet då? « the ‘t’ in wicked

  35. Pingback: Kärlekshistorier och musik « Johan Stenberg

  36. Pingback: Life de Luxe » Bloggarkiv » La la love

  37. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Mer kärlek

  38. Pingback: Bloggosfären : I bloggosfären har man aldrig tråkigt - Online PR

  39. Pingback: Love will tear us apart | Se till vänster, där går en arab

  40. Nu har jag publicerat den vackraste! Dessutom fått med den sorgliga historien ”Fuck and run” av Liz Phair.

  41. Pingback: kajen

  42. Pingback: Det här med kärlek » Teflonminne

  43. Pingback: 愛 + 音楽 « Nordic Dervish

  44. Pingback: SugBloggen älskar Maurice White

  45. Pingback: LSM » Everything inside of you that you wished you could be

  46. Finaste kärlekslåten? Åh, vad svårt! Jag har en klar favorit men det är mera sex än kärlek. Får fortfarande gåshud av ”Alla vill till himlen” med Thåström. Efter att ha förlorat oskulden på Dala-Rock -91 kom jag och killen hoppandes ner för slänten framför scenen när Thåström sjöng den här låten. Bara för oss, kändes det som.

  47. Pingback: Kärleksång « Masarinmamman

  48. Pingback: Djup cover

  49. Pingback: It’s a chal-unj « Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

  50. Själv har jag bara en massa bittra och elaka låtar om kärlek i mina spellistor, så därför publicerar jag istället den lista med förslag på fina låtar att spela på bröllop som jag skickade till paret jag fick äran att viga i Ekotemplet i Hagaparken i somras.

    Keep up the good work, du är bra!

    Johanna

  51. Pingback: bröd och skådespel « the real mymlan

  52. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Mer kärlek

  53. Pingback: men nu tror jag professorn har hakat upp sig (och jag med) « the real mymlan

  54. Pingback: FRA-lagen en kvarnsten runt halsen på Alliansen | Stefan Hallgren

Kommentarer inaktiverade.