syre genom kommentarer

Kommentarerna är den här bloggens syre. Utan kommentarer skulle jag lägga ner ganska omgående.
Delvis för att man ju har det där bekräftelsebehovet, men kanske ännu mer för att jag ofta söker svar, för att jag vill kommunicera, för att jag vill ha input och feedback på idéer och funderingar. Så utan era kommentarer – ingen the real mymlan.

Precis när som helst slår räknaren över till 12.000 stycken. Kommentarer alltså. Det är närmare tusen kommentarer i månaden.
Ni är fantastiska!

Läs även andra bloggares åsikter om

8 reaktioner på “syre genom kommentarer

  1. Oj shit vad många men så tenderar du ju att skriva om ämnen som berör på ett eller annat sätt oxå och då kommenterar man ju. (Själv har jag nog kring 2000 kommentarer totalt på 1755 publicerade inlägg sen blogen startade aug 2005.)

  2. Kommentarer är verkligen syre för ens blogg, och varenda dag förbannar jag mig själv för att jag är en sån dålig kommenteraare.

  3. @Johnny: Det finns ju olika sätt att kommentera också. Jag brukar ju ofta kommentera genom egna inlägg och länkar. Sen är ju RSS skit vad gäller just kommentarsaktivitet. Det kräver extra jobb att klicka sig in och faktiskt skriva en kommentar, och sen känner i varje fall jag att om jag kommenterar så bör jag följa upp ifall jag fått svar, och följer man 300 bloggar blir det ganska tidskrävande att ha koll på kommentarerna också. Tyvärr…

  4. @Bea: Det ska väl sägas att ganska många av de tolvtusen är mina egna svar på andras kommentarer. Så det är väl en sanning med modifikation.

  5. Och då är vi flera om budet. Just idag kan jag ursäktas, eftersom jag är sjuk, men annars är jag också alldeles för dålig på att kommentera. För jag skulle också lägga ner ifall jag aldrig fick kommentarer.

Kommentarer inaktiverade.