idag söndag stör jag mig på;

De tack och lov ganska få men ändå tillräckligt många kommentarer som inte berikar mitt liv.
Nämligen alla de som envisas med att tigga Spotifyinvites i anslutning till de här båda inläggen, fastän jag både i originalposterna och i kommentarerna flera gånger påpekat att de är slut.

Störigt inte minst för att det tyder på att folk kommenterar utan att ha läst postningen.
Är inte det litegrann oförskämt och respektlöst? Särskilt som de väntar sig att få nåt i utbyte…

Läs även andra bloggares åsikter om

14 thoughts on “idag söndag stör jag mig på;

  1. Jo, jag tycker också det är oartigt. Undrar hur man tänker när man tigger något utan att ens läst inläggen.

  2. Störigt värre och helt klart oartigt eftersom det visar att energi inte lagts ner på att ens läsa hela postningen.
    Att man inte orkar läsa alla kommentarer alla gånger är en sak, men nog är det brukligt att läsa inlägget innan man lägger en kommentar.
    *nickar*

  3. Läste postningen flera gånger plus alla kommentarer. Men. Vafan. Hoppet fanns där ändå!
    Vad hade du förväntat dig?

  4. Girighet orsakar mycket tokigheter, så fort folk ser att de kan få något gratis som vanligen inte är gratis klickas det hejvilt utan att riktigt läsa vad som står.

    Också därför många skitsajter lyckas med sina ”tjänster”, t.ex. iq-test, hur gammal blir du, fordonsvärdering etc. Girighet… sen skiter man i det finstilta (tills räkningen på xxx kr ramlar ner).

    Samma sak här, det finstilta (att invites är slut) ignoreras, något är ju gratis, give me give me ;)

  5. Jag tror snarare det är nån som vill jävlas med dig helt enkelt. Hur konstigt det än kan verka.
    Jag skulle stänga av kommentarsfunktionen på dessa postningar…

  6. @lalanda: det tror inte jag. Faktiskt. Och att stänga av är inte riktigt min grej, särskilt inte när det gäller Spotify for Dummies, ifall nån skulle få för sig att skriva en kommentar till postningen där.

    @Martin: det verkar ändå vara därifrån de kommer till mig…

  7. Men då så, då får du fortsätta störa dig på det. För jag tror inte det kommer att sluta,
    är nämligen ganska övertygad om att jag har rätt i att det är nån som vill jävlas med flit.

  8. Hahaha, jag tycker det är JÄTTEKUL! Du har skrivit både i inlägget och i kommentarerna att dom är slut och folk fortsätter. Du skriver om hur mycket du stör dig på det och i kommentarerna fortsätter det: ”Hej har du några invites, jag vill ha!”

    Jag fattar förstås att det är störande. Men det är fortfarande roligt :)

  9. Som jag sa till dig tidigare idag, det här är bra underhållning med utrymme för eftertenksamhet.
    Som jag även sa (som den affäriserande personen jag är) borde dessa inlägg SAMT kommentarer publiceras i tryckt form för de som inte har upptäckt mymlan.

Kommentarer inaktiverade.