veckans bloggtema – mod

Vill du ha ett bloggtema säger du?
Okej, om du har så dålig fantasi att du inte själv kan komma på nåt att skriva om så visst, jag kan bestämma åt dig. :)
Den här veckan vill jag att du ska skriva om mod.
Om att våga.
Har du själv vågat, fast du varit rädd? Har du själv gjort något riktigt modigt, som du vill berätta om eller vill du lyfta fram någon annan modig person?
Det kan vara någon som vågat göra det där livsomvälvande bytet av liv, som vågat hoppa, eller så kan det vara någon som i det lilla visat stort mod.
Typ.

Att vara modig är inte att inte vara rädd, utan att göra det man är allra mest rädd för.

Och jag tänkte att lite modiga berättelser kunde peppa någon annan. Att ta det där steget.

28 reaktioner på “veckans bloggtema – mod

  1. Pingback: Längtan efter mod « smulgubbe

  2. Mod! Ja, om man får vara på det viset tycker jag att jag själv är ganska modig. Inte än, men i sommar. Då ska jag landstiga Kvarkens alla öar med kajak. Sjukt, men säkert underbart! :)

  3. Hm, ska jag skriva om mod så kommer det eventuellt spilla över i förra veckans tema, så det blir modet att våga kärlek. Men kanske också modet att våga våga över huvud taget.

    Ska fundera lite.

  4. Mod att vara modig fast tänderna skallrar, hela min blogg handlar om mod, modet att leva och hitta glädje trots olika baksmällor. Modet att belysa skamligheten att befinna sig i den situation jag och många många befinner sig i. För hur det än är har alla åsikter och olika variationer av elakheter och bristande kunskap. Men många har förståelse och kan känna igen sej. Livet är trots allt till för att leva. :)

  5. Pingback: Det krävs mod att klippa navelsträngen, igen och igen « Min värld, mina tankar, mina ord

  6. Pingback: De allt för snälla « Nattens bibliotek

  7. Pingback: Det här är en historia om mod « Nattens bibliotek

  8. Pingback: K-k-k-k-kära nån… | något närmare Newyn

  9. Pingback: Mod är att våga vara feg « trollhare

  10. Pingback: Mod – inte bara bra, eller? | Kulturelle

  11. Pingback: Myntets två sidor « Inquietum es cor nostrum donec requiscat in Te

  12. Pingback: It’s complicated. « Inquietum es cor nostrum donec requiscat in Te

Kommentarer inaktiverade.