resande

Jag åker en massa tåg.
I måndags åkte jag tåget som gick 05.08 från Sundsvall till Stockholm, och vände hem 18.30. I morse gick tåget 6.08 och jag kom hem klockan 22.00.

I Stockholm har jag jobbat. Föreläst, haft möten. Såna här dagar, när jag kliver upp fyra och kommer hem tio, är jag dåligt närvarande här.

Och halkar efter. För även om jag kollar nyheter, mejl, Twitter och Facebook, mer eller mindre ständigt i mobilen, blir det splittrat.
Jag är en person som behöver fokus. Och när jag har tider att passa (som tågtider, mötestider, föreläsningstider) har jag svårt att fokusera på bloggande. Jag kollar era kommentarer men är dålig på att svara.

Jag läser inte så mycket bloggar heller. Jag bokmärker till senare.
Och ibland hinner jag inte riktigt komma ikapp.

Vad har hänt idag? Ge mig dagens måsteläsning, tack!

5 reaktioner på “resande

  1. Det finns ingen måsteläsning. Jag får gåshud när du skriver så. Du behöver inte hinna ikapp. Vad ska du hinna ikapp? Stryk ett streck över idag, imorgon är en ny. Börja den med frisk luft och vårfåglar. Kramar och godnatt. Katinka

    • Jorå. Det finns visst måsteläsning! :)

      Sen. Gåshud. Det är för mig förknippat med något fantastiskt. Sånt som berör. Eufori…

      • Där ser man hur olika associationer kan flyga. Gåshud är för mig fara, en skräckreaktion. Fast det kan ju hända att din definition ändå stämmer med ordboken, har inte kollat ;-) ”Måste” och ”hinna ikapp” signalerar också varning. Men du är förstås mycket yngre, du orkar hålla på sådär många år till. Jag har slutat. :-)

Kommentarer inaktiverade.