dag ett – introduce yourself

Både Sara och Julia kör en blogguppmaning som varar i trettio dagar, där man ska beta av en lista med olika ämnen som alla handlar om en själv. Jag hakar på främst för att jag saknat inspiration att blogga under en längre tid, och en trettiodagarsuppmaning kan kanske hjälpa till att hålla skrivandet vid liv. Med lite flyt kanske det inspirerar mig att skriva mer om annat också.

Den första dagen ska man presentera sig själv. Jag gjorde något liknande när den här bloggen var ganska ny, för tre år sedan. Skrev en presentation. Den känns svår att matcha men är inte så aktuell längre, så jag försöker uppdatera utan ambition att skriva särskilt fantastiskt bra:

Jag är av honkön, fyllde 38 förra veckan och jag bor i Sundsvall. En stad som ligger mitt i Sverige men hör till Norrland. Mina rötter finns i Ångermanland där mamma kommer ifrån och Lappland där min pappa är född. Och jo, det flyter lite samiskt blod i mina ådror.
Jag har tre barn, som ej längre är barn. En son i Göteborg, en dotter i Stockholm och så en blond kille som sägs ska bo här hos mig men som jag sällan ser till. Han är fjortis och fin. Ibland äter han middag med mig, dagarna när det händer är bra dagar.
För ett år sedan sade jag upp mig från jobbet på Sundsvalls Tidning där jag jobbat sen år 2000. Då hade jag redan varit tjänstledig i nästan ett år, och istället hankar jag mig fram genom att föreläsa och konsulta en del om internet och sociala medier, främst för medieföretag men också för andra, organisationer, myndigheter och företag. Det händer att jag skriver en krönika eller en debattartikel också. Skulle gärna skriva mer. (hint till dig som är ute efter krönikör av något slag. jag kan skriva om saker som inte rör internet också)
Jag bor i hyresrätt, är singel sedan många år, är inte på jakt och är uppriktigt fascinerad över människor som lyckas hitta rätt om och om igen. Jag tycker det är galet svårt att hitta ens pojkvänsmaterial, och är nog ganska dåligt flickvänsmaterial själv.
Jag älskar mitt jobb, och mina barn. Därutöver gillar jag att läsa, lära mig nya saker, och äta god mat. Ser gärna en bra film och tycker mer om en hemmamiddag med oändliga samtal med nära vänner än mingel med främlingar på krogen.
Är dålig på det mesta som kvinnor förväntas kunna, som att pyssla och pynta. Gäller både pyssel av typen heminredning och stickning som pynt av mig själv i form av makeup och kläder. Kan knappt kamma håret, faktiskt. Jag är dålig på att komma ihåg födelsedagar och andra bemärkelsedagar, har ingen simultanförmåga och tycker att bilder är ointressanta. Jag är text-och bokstavsmänniska, känslig för ljud, har svårt att koncentrera mig på radiolyssnande och hoppar gärna över bilderna i en bok.
Tycker mycket om musik dock, men sörjer lite att jag inte kan lyssna på musik och samtidigt göra annat, som att jobba. Som sagt – saknar simultanförmåga.
Är dålig på yta och artighet, bättre på allvar och raka besked. Dålig på ordlekar och ironi, men språkpolis som försöker vara tolerant.
Jag är full av motsägelser, som att jag är galet naiv och tror alla om gott samtidigt som jag är cynisk och väldigt misstänksam.
Jag älskar att sova och tycker på riktigt att läggdags är dagens höjdpunkt. Få saker smäller högre än att krypa ner i en nybäddad säng med frasiga lakan och massor av kuddar i ett rum med öppet fönster. Dras med en ständig känsla av utanförskap som jag tror jag delar med de flesta. Jag är som de flesta helt enkelt, fast mig.

Schemat för de trettio dagarna ser ut så här:

Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

30 thoughts on “dag ett – introduce yourself

  1. Gud vad roligt! Synd att jag inte bloggar längre, knappt. Kanske skulle man sätta igång för att få igång skrivandet!

  2. Pingback: En utmaning helt i min smak | Kackla går ju

  3. Pingback: Day 01 – Introduce yourself | Kackla går ju

  4. Pingback: dag ett – introduce yourself « mymlan. the real.

  5. Vi är många nu … och det var roligt att du också ”steg på tåget”. Jag gillar verkligen dig och hur du alltid ”bjussar” så på dig själv.

    Kram!

  6. Pingback: dag två – your first love « mymlan. the real.

  7. ”Jag är som de flesta helt enkelt, fast mig.”
    Genialt! Jag som börjat läsa dig ganska nyligen, och således ligger efter, ser fram emot att få möjlighet att läsa om vem du är.
    Fantastiskt att så många tagit sig an denna bloggutmaning. Den sprider sig som en löpeld…många jag följer skriver den, så också jag.

  8. Pingback: Kommunchef kommenterar – 20 November, 2010

  9. Pingback: Ännu en utmaning

  10. Pingback: Den där utmaningen – 45 inlägg på lika många dagar. | Evas Svammel

  11. Pingback: dag åtta – a moment « mymlan. the real.

  12. Pingback: dag nio – my beliefs « mymlan. the real.

  13. Pingback: dag tio – what you wore today « mymlan. the real.

  14. Pingback: Gröngöling » Blogguppmaning

  15. Pingback: sara « mymlan. the real.

  16. Pingback: Dag 18 – Your favorite Birthday « PåRiktigt

  17. Pingback: min handväska som jag helst är utan « mymlan. the real.

  18. Pingback: ljuset på andra sidan tunneln « mymlan. the real.

  19. Pingback: drömmar « mymlan. the real.

  20. Pingback: min första kyss « mymlan. the real.

  21. Pingback: memory lane « mymlan. the real.

  22. Pingback: 30 Dagar

  23. Pingback: happy birthday « mymlan. the real.

  24. Pingback: Ännu en utmaning « Tumtum

  25. Pingback: Dag 18 – Your favorite Birthday | PåRiktigt 2.0

Kommentarer inaktiverade.