härmapa

Det här med att härmas är fint tycker jag. Det sägs vara fult, men jag ser det som att man creddar den man härmar. Således – den som blir härmad bör känna sig smickrad, och den som härmas är stor nog att använda andras idéer för att de är bra nog utan att försöka göra om dem till sina.

Nog om det. Jag härmar härmed Julia och Fredrik (och en massa andra bloggare) och utlyser en frågestund för mina läsare. Det var jävligt längesen sist.

Så varsågoda – fråga precis vad ni vill. Allt från vad jag gillar eller inte gillar att äta till sånt som har med jobb eller kanske hela livet att göra. Det behöver inte vara en jättepersonlig fråga heller, det kan lika gärna ha att göra med allmänna frågeställningar om typ Twitter eller nåt annat ni tror att jag kan svara på.
Ställ frågan som en kommentar så ska jag svara med egna inlägg senare.

Och jag säger som Julia. Snälla fråga, även om du inget undrar! Bara så jag ska slippa det tomma kommentarsfältet.

35 thoughts on “härmapa

  1. Pingback: Tweets that mention härmapa « mymlan. the real. -- Topsy.com

  2. Hur länge sedan är det du hade sex med en man? (En liten spinoff på #prataomdet som du kan ignorera)

  3. Har du sluppit näthat i dina kommentarer? Om ja, vad tror du det beror på? Om nej – kommer ingen undan? (Som är någorlunda läst)

  4. Hhhmm, that was a tricky one.Well, lets see.Igot one.What position do you like when having violent sex.Im waiting … :)

    Kram på dig Mymlan. :)

    • En fråga till alla!

      Är det bara jag som tycker att Pelles ”Kram på dig Mymlan” är riktigt kreepy? (Inte bara till den här frågan, utan alltid).

  5. Vad ställd man blir når ngn vill att man ska ställa en fråga om vad som helst. Verkligen att bevis på min bristande fantasi. Gör ett försök i alla fall.

    #Vilket är ditt trevligaste barndomsminne? (Förlåt om jag glömt om du redan berättat)
    #Hur ser en mysig morgon ut för dig?
    #Vad funderar du mest på om dagarna?
    #Vilken fråga i livet som du mest undrar över har du inte fått svar på än?

  6. Hej!
    Försöker komma in i det här med Twitter och undrar över bilder. Hur publicerar man lättast en bildlänk i en tweet? Det verkar så krångligt.

  7. Jag ställer samma fråga som till Julia: vad skulle du göra om jag gav dig 50 000 kr och en vecka ledigt?

    Har du rest någonstans som du sedan återvänt till flera gånger (utomlands)? Var isf?

    Är det enbart Apple som gäller i din digitala värld?

    Vilken var årets bästa skiva 2011?

    Vad är lycka/när är du lycklig?

    Går det att ha fullkomligt ärliga relationer?

  8. Pingback: vilken porr gillar du? « mymlan. the real.

  9. Är människor och djur lika mycket värda och därför helt jämställda som varelser? Varför/inte?

  10. Har du något favoritveganrecept?

    Läser du / har läst serietidningar? Någon favorit?

    Är du så där klok på riktigt? Om inte – hur fejkar du?

  11. Ok, ska bli spännande att se om jag får svar på den är frågan :)
    Vilket parti röstar du på, eller vilket parti har fått flest röster av dig genom åren?

  12. Pingback: tillståndet i världen « mymlan. the real.

  13. Pingback: haters i kommentarsfältet « mymlan. the real.

  14. Pingback: barndom, vardagstankar och livet « mymlan. the real.

  15. Pingback: bilder på twitter « mymlan. the real.

  16. Pingback: är jag lycklig? « mymlan. the real.

  17. Pingback: apple och ärlighet « mymlan. the real.

  18. Pingback: människa eller djur? « mymlan. the real.

  19. Pingback: Smulgubbe » Blog Archive » Fråga mig vad som helst

  20. Hej på dig :-)
    Du som är en relativ känd bloggare och en förbannat bra sådan, vilken sorts bloggar läser du helst själv och i vilken kategori läser du helst?

  21. Ok. En till fråga: Vad tycker du är det bästa med att blogga och bloggmediet som sådant? Har du några favoritbloggar? Hur började du blogga?

Kommentarer inaktiverade.