julmusik i spotify

Jag noterar att sökningarna på ”julmusik spotify”, ”spotify jul”, ”julmusik” och liknande ökat lavinartat till min blogg de senaste dagarna. Därför tänkte jag ge er mina bästa spellistor för julstämning. Har inte gjort någon ny för i år, så ni får hålla tillgodo med fjolårets eller ännu äldre:

Julstämning. Mina egna favoriter.
Jul 2010. Min lite längre lista från förra julen.
There is a light. Lite alternativ lista från Björk.
Twitterjul. Lista komponerad av mina twitterfollowers.
Jaikujul. Som ovan, fast från Jaiku.
Jazzy Christmas. Hittad någonstans jag ej minns förra året.
Traditional Christmas Playlist. Som ovan.
Alternatvie christmas. Av Brian Einarsen.

Uppdaterat:
Här är mina egna favoriter 2011
Och här är årets kollektiva lista, skapad av ett gäng twittrare.

Med detta önskar jag er alla en stämningsfull advent!

6 thoughts on “julmusik i spotify

  1. Pingback: julmusik i spotify | mymlan

Kommentarer inaktiverade.