lars bygdén – lb

Lars Bygdén är en snubbe från Sundsvall. Vi hängde i samma kretsar i tonåren och har sprungit på varandra då och då sedan dess, senast när Miss World hade releasefest.

Han bad mig stoppa ner handen i hans innerficka och dra fram en cd-skiva. Den som släpptes nu i veckan och heter kort och gott LB. Lars har gjort musik så länge jag har känt honom. Han har spelat i band som Magic Broom – där min son Hamlet agerade modell till ett skivomslag – och senare i Thousand Dollar Playboys. Och så har han gjort en del sologrejer och en duett med Ane Brun som kanske är den mest spelade.
Hans genre har aldrig riktigt varit min bästa gren. Country. Men. Lars har en speciell röst som jag gillar. Och ett gäng rätt starka låtar. Så även om du har svårt för country så tycker jag att du ska ge honom en chans.

Hur som helst. Jag har inte kunnat lyssna på skivan jag fick, eftersom jag inte längre äger någon cd-spelare. Det känns ju sådär. Men den finns på Spotify, och ja, den förtjänar alla fina recensioner jag sett att den fått. Fint omslag har den också!

Här finns en lista jag gjorde för ett par år sedan, med Lars Bygdéns bästa.

En reaktion på “lars bygdén – lb

  1. Pingback: fint | sofia mirjamsdotter

Kommentarer inaktiverade.