hökögon

Jag har roat mig med att göra den här syntesten online.
Enligt den har jag perfekt syn, klarade varenda klick kan man säga.
Möjligen missuppfattade jag helt övningen där man skulle titta genom en cirkel som man formade med fingrarna. Någon annan som fattar vad det gick ut på, eller vad som menades med att punkten skulle flytta på sig? Det gjorde den ju inte.

3 reaktioner på “hökögon

  1. Det gjorde den ju visst. Menar du att om du formar fingret runt ett föremål och sen täcker för ena ögat så flyttar sig inte punkten? Isåfall betyder väl det att du inte har nåt öga som är dominant?

    • Fast alltså, jag trodde att det skulle vara som en typ synvilla, att det såg ut som om den verkligen flyttade på sig och att man skulle flytta tillbaks den? Den var ju fortfarande på samma ställe bara inte i min lilla cirkel som jag format med fingrarna? Jag är kanske för aspig för att fatta det här. :)

  2. Men det var ju det dom undersökte, om den flyttade sig ut från din cirkel. Alltså inte bokstavligt! Sen fattade inte jag riktigt varför man skulle flytta tillbaka den. Men man skulle väl se vid vilket öga den ”förflyttade sig” längst, för att se vilket öga som var dominant.

Kommentarer inaktiverade.