drottningpasta

Den här rätten kommer ursprungligen från Drottningen, varför jag kallar den för Drottningpasta. Självklart vegetariskt, eftersom det är måndag. Skippar du fetaosten blir den vegansk.

Vad jag hade hemma:
Pasta
Tomater
Rucola
Rödlök
Avocado
Kapris
Fetaost i bit
Balsamvinäger
Vitlök
Flingsalt
Svartpeppar
Pressad citron
Olivolja

Så här gjorde jag:
Kokade pasta. Under tiden blandade jag en sallad av hackad rödlök, tomater, avocado, fetaost och rucola. Jag tillsatte kapris, salt, peppar, pressad vitlök, ganska mycket balsamvinäger, en skvätt citron och en skvätt olivolja, och blandade ordentligt.
När pastan kokat klart hällde jag av den och blandade ihop salladen med pastan, och värmde på alltsammans ett par minuter. Klart.

Fler vegetariska recept:
Lasagne
Risotto
Soppa med bönor och apelsin (denna är vegansk)

