musikåret 2012

Har ett tag varit med i en grupp på Facebook som heter Soundtrack of my day, där folk postar dagens låt, typ. Den inspirerade mig att börja göra årslistor med en låt om dagen. Förra årets lista såg ut så här.
I år har jag varit lite slarvigare, så det är inte lika många låtar. Dessutom har jag valt att stänga den typ nu, fastän nästan hela december är kvar. Men här är årets lista – Soundtrack of my day 2012.

Sedan några år brukar jag också vara med och plocka fram årets 30 bästa låtar på topp30.se. Jag är en rätt så otålig person och orkar aldrig riktigt lägga ner det jobb som krävs för att göra en perfekt lista, dessutom blir den aldrig perfekt hur än man gör. I år fick jag ihop 29 låtar, och min egen regel säger att det inte får vara mer än en låt per artist.
Här är listan – Årets bästa låtar 2012.

Om du hellre lyssnar på jultoner så här i december finns såklart en lista för det också.
Julen 2012.

