höger eller vänster

Jag är less.

Less på att jag inte lyckas få in en bild i min meny till höger. Less på att jag var tvungen att tänka efter i nästan en minut för att komma på att menyn ligger till höger och inte till vänster och ändå är jag rädd att den faktiskt ligger till vänster.

Less på Pappakeno som försöker rätta mitt språk samtidigt som han påstår att meningen ”ordet dom är korrekta” är en korrekt meningsbyggnad, och att ”ordet dom är korrekt” är fel.

Rätta mig gärna om jag har fel. Det hade jag inte den här gången.

Jag är less på min rygg som gör så jävla ont ibland. Idag har det fan känts som om jag ska föda barn vilken minut som helst.

Jag är less på mig själv för att jag beter mig dumt fast jag inte är dum. Ibland kanske jag i och för sig är dum men ofta inte och då är det ju jävligt onödigt att göra dumma saker. Fast man vet.

Jag är less på min hand som fortfarande sover mesta tiden fast resten av mig är vaken.

Jag är less på min hjärna som inte går att stänga av. Ibland vill jag vara tanklös, drömlös, bekymmersfri. Men hjärnan går liksom i spinn och jag vet inte hur jag ska stoppa den från att springa händelserna i förväg.

Roligare än så här är jag inte. Å andra sidan är väl ”rolig” inte det jag mest strävar efter att vara heller…

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

14 reaktioner på “höger eller vänster

  1. Det är självklart att det heter:

    ”Ordet dom är korrekt”.

    Eftersom det är ETT ord som är omskrivet.

    Om man gärna vill ha med ordet ”korrekta” så får man skriva;

    ”Orden de, dem och dom är korrekta.”

    Stänga av hjärnan är inte lätt alltid, prova att meditera?

    Hoppas du får hjälp för ryggen.

    Och handen.

    God natt!

  2. Det är underhållande med folk som försöker undervisa i saker de inte har koll på. Du har rätt, Pappakeno har fel och Imanja har just förklarat varför på ett bra sätt. Och din meny ligger till höger. :)

  3. Josh – jo. Underhållande. Och lite tröttsamt när man förklarar samma sak x antal gånger och det ändå inte går fram.

    Men man kan ju också säga att ”korrekt” syftar på ordet ”ordet” i meningen ”ordet dom är korrekt”.
    Kanske Pappakeno förstår då?
    ;)

  4. Ja, visst är det själva fan att det inte går att få in bilder i högermenyn.
    Eller går och går, kanske det går om man är en deeped, men inte för oss vanliga dödliga på teknikfronten.

Kommentarer inaktiverade.