liten tipsrunda

Fast alltså nej ni ska inte svara på några ettkrysstvåfrågor. Däremot är jag för tillfället lite splittrad och har inte så mycket att säga känns det som, så jag tipsar istället om andra som har det:

Nisse berättar om hur enkelt man kan resa Europa runt med en mattkniv i handbagaget. Jag blir faktiskt sur på riktigt. Det finns ingen som helst sans i de säkerhetsregler som gäller. Fan vet hur många nagelsaxar jag blivit av med för att jag råkat ha dem i handbagaget. Och nu snackar jag sådana trubbiga babysaxar. Eller som när jag julklappsshoppat och var dum nog att inte tänka på att inte ens inslagna julklappar från Body Shop skulle passera säkerhetskontrollen.

Många är det som gratulerat Marcus och Jonna till sonen Santino. Och mina ögon har också tårats när jag läst om deras lycka, för jag har följt deras resa och varit orolig och rädd att de inte skulle nå ändra fram den här gången heller… Nu är de där, en resa är slut, nästa börjar. Och Marcus skriver vackert.

Den här posten om att knulla med horor utomlands tog också tag i mig. Jag har funderat över detta, inte minst när jag varit i Thailand och på nära håll sett fina familjefäder som ”aldrig skulle köpa sex” på några dagar förvandlas och avsluta sin vistelse med att sitta och jämföra och skryta om vem som hittat den yngsta horan.

Många har uppmärksammat Ulrikas postning om att hennes ord (i bloggen) inte är till salu. All respekt, det är bra att det finns bloggare med integritet. Jag tror att det finns rätt många sådana. Men jag håller ändå med Kontaktmannen, sponsring och överraskningar från sådana man ändå gillar och skriver om skulle inte sitta helt fel i alla lägen. Oombedda antirynkkrämer däremot är ganska astrist att få.

Johanna skriver om sitt alkoholintag på bloggalan. Jag gillar Johanna. I morgon ska vi förresten vara med i samma teveprogram och prata om bloggar. Men jag är fortfarande glad att min son som är lika gammal som hon inte hänger med hennes kompisar och gör samma saker som dom på helgerna…

För övrigt så lyssnar jag på Freddies nya som nu finns på Spotify.

bild-34

Den är så satans vacker.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

9 reaktioner på “liten tipsrunda

  1. @Johanna Sjödin: Det gör jag inte. :) Det råkar bara vara så att min son brukar vara nykter när han kommer hem på helgerna, och så länge han håller den stilen är jag glad.

  2. Tack. Bra tips. Håller med dig om sponsringen.

    Bara för att man får erbjudanden och pengar behöver man inte spendera det på päls och prakt.

  3. @cpmamman: Fast du kanske missförstått lite, jag tycker det är helt okej att ta emot både pengar, prakt och pälsar, så länge man inte hymlar med det. Vi har alla olika syften med att blogga, och jag dömer inte på något sätt ut dem som gör det för att tjäna pengar.

Kommentarer inaktiverade.