genustrumpeter och kristna porrsurfare

Konstigt. Det jag såg på den här bilden var skrivmaskinen, och orkidéerna.
Trumpeten upptäckte jag inte riktigt.
Och då visste jag ändå i förväg att det skulle ha med trumpeter att göra.
Eller sex, eller kön. Vilket kön har en skrivmaskin?

Gudrun Schyman är glad för att Linda Skugge skiljer sig. Schyman sätter visserligen fingret på det jag också tänkt om Linda – hon verkar ha stora problem att se utanför sitt eget. När hon själv lever i lycklig kärnfamilj är det det enda rätta. När hon själv ska föda barn och vill ha kejsarsnitt är det det enda rätta, när hon flera år senare läser på och inser att det kanske inte var bäst ändrar hon sig tvärt. Å andra sidan har hon ju också sagt att allt hon skriver är bull, båg och osant, så vad vet väl jag om hennes egentliga åsikter och tankar?
Personligen är jag inte ett dugg glad för Lindas skull, jag känner inte till omständigheterna men en skilsmässa är inte kul, allra minst om man haft Lindas inställning till äktenskapet från början.
Men jag kanske ska säga grattis ändå – Linda Skugge – nu är du lika bra som jag!

Det här förvånar mig inte ett dugg. Religiösa gillar porr. Såklart. Och att den här artikeln är mest klickad på dagen.se är föga förvånande, Emanuels analys av det är fantastisk, och modig.
Och Marcus Bohlin är helt rätt ute.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

10 reaktioner på “genustrumpeter och kristna porrsurfare

  1. Klart du såg skrivmaskinen först! Den är inte bara vacker, den skriker efter att få användas till något kreativt. Vilket förvisso kan gälla för trumpeten med, men vi har alla våra preferenser antar jag…

  2. Vad är det för skillnad på lina skugge och en vattenmelon?
    - Den ena vore kul att mosa med en slägga. Den andra är en vattenmelon…

  3. Pingback: Sagor från livbåten » Bloggarkiv » Dagens nyheter - diversehandel i mer eller mindre sanna stories

  4. Har det i undersökningen om religiösas porrsurfande framkommit något om vad som är orsak och verkan? Nu kommer jag få ångest för att mitt ihärdiga porrsurfande kommer göra mig religiös!
    ;-)

  5. Jag tycker hennes reaktion blev lite mer logisk när jag läste att hon skulle skilja sig.

  6. Jag tänkte först spränga Gudrun Schyman i miljoner bitar. Hon kombinerar skärpa med ofattbart korkade grejer på ett unikt sätt.

    Men sedan läste jag. Jag håller inte med Schyman på nästan någon punkt. Men man ska inte göra som jag nästan lyckades göra: bara gå på rubriken och tänka ”Vafan menar idioten? Gottar hon sig åt folks skilsmässor?”. Det var intressant.

  7. @Kal Ström: Jo och det var ju en del som var inne på det redan då, undrade var i bilden Johan fanns.

    Men det intressanta är ju att Skugge ALLTID framställt sig som rätt så ensam om ansvaret för barn och hem.

Kommentarer inaktiverade.